Αρχιτέκτονας-Συγγραφέας

Πέμπτη 10 Μαΐου 2012

ΤΟ ΤΡΑΜ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ...


Αυτές τις μέρες των διερευνητικών εντολών , όπου οι πολιτικοί μας ηγέτες θα προσπαθήσουν να αποδείξουν τις ικανότητές τους στα δύσκολα , θα ήθελα να απέχω απο κάθε είδους πολιτικολογία και να παρακολουθώ απλά τις εξελίξεις .

Είναι μία αναγκαία ενέργεια που αποσκοπεί στην αποτοξίνωση του οργανισμού και ιοδιαίτερα του εγκεφάλου για να μπορώ στη συνέχεια να διακρίνω που υπάρχει φως αν στο άμεσο μέλλον χρειαστεί ... 
Στα πλαίσια αυτά σκέφθηκα να σας θυμίσω ένα γεγονός που συνδέεται με τη σημερινή ημέρα ημερολογιακά ασφαλώς και μόνον . 

Σαν σήμερα λοιπόν , στις 7 Μαϊου 1954 , εδώ δηλαδή και 58 χρόνια , πραγματοποιείται η τελευταία διαδρομή του τραμ στη Θεσσαλονίκη ύστερα απο 47 ολόκληρα χρόνια λειτουργίας (1907-1954) για να αναλάβει στη συνέχεια τις αστικές συγκοινωνίες ο ΟΑΣΘ .
 Κάποιοι τότε βγήκαν δημόσια και χειροκρότησαν με ενθουσιασμό το γεγονός λες και η πόλη απαλλάχθηκε απο ένα βάρος που την κρατούσε σε υπανάπτυξη και παρακμή . Σιγά - σιγά όμως άλλαξαν οι γνώμες των περισσοτέρων και άρχισαν να νοσταλγούν εκείνη την εποχή όχι απλά απο ρομαντική διάθεση αλλά απο πεποίθηση ότι το τραμ ήταν φιλικό προς τον άνθρωπο περισσότερο απ΄όλα τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς ... 

Το ζήλωμα των γραμμών του τραμ συνεχίστηκε τα επόμενα χρόνια και το 1957 ξηλώθηκαν και οι τελευταίες γραμμές στην οδό Εγνατίας . Συγχρόνως το ξήλωμα επεκτάθηκε και στα παλιά αρχοντικά της Θεσσαλονίκης . ΄Επρεπε να εξαφανιοστεί το παρελθόν και η ιστορία μας με κάθε τρόπο και μέσο ... Ποιός μπορούσε τότε να αντισταθεί στην ... πρόοδο ; ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου