Αρχιτέκτονας-Συγγραφέας

Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015

ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ ΚΑΙ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ ... Χθες βράδυ έζησα ξανά τα χρόνια της νιότης μου βλέποντας στην ΕΡΤ την όμορφη και αξέχαστη ταινία "Το κορίτσι με τα μαύρα" του Μιχάλη Κακογιάννη με κύριους πρωταγωνιστές την ΄Ελλη Λαμπέτη και τον Δημήτρη Χορν που γυρίστηκε στην ΄Υδρα το καλοκαίρι του 1955 και προβλήθηκε στους κινηματογράφους στα τέλη Μαρτίου 1956. Στην ίδια ταινία έπαιζαν και άλλοι αξιόλογοι ηθοποιοί όπως ο Θανάσης Βέγγος, ο Γιώργος Φούντας, ο Ανέστης Βλάχος κ.ά. ενώ η μουσική ήταν του Αργύρη Κουνάδη. Αργότερα έμαθα πως η ταινία αυτή γυρίστηκε με πολύ λίγα χρήματα και με μία μόνο κάμερα ... Μαθητής τότε του Γυμνασίου -καθώς θυμάμαι- μου άρεσε πολύ ο κινηματογράφος και δεν έχανα καλή ταινία ελληνική ή ξένη που να μην την δω. Αυτή όμως η ταινία μου εντυπωσίασε κυρίως από το παίξιμο των δύο αξέχαστων ηθοποιών , της υπέροχης ΄Ελλης Λαμπέτη και του Δημήτρη Χορν που τότε ήταν ζευγάρι και στη ζωή... Βρήκα λοιπόν (δεν θυμάμαι που) τη διεύθυνση του Δημήτρη Χορν και του έστειλα ένα γράμμα γράφοντας πόσο μου άρεσε η ταινία, το θέμα, η μουσική και κυρίως το παίξιμο αυτού και της ΄Ελλης Λαμπέτη. Δεν πέρασαν παρά μόνο λίγες μέρες και ο Χορν μου έστειλε σε απάντηση μία μεγάλη φωτογραφία του με ιδιόχειρη αφιέρωση που έγραφε "Στον κύριο Απόστολο Παπαγιαννόπουλο με εγκάρδιους χαιρετισμούς" ...' Τη φωτογραφία αυτή την έχω κάνει κάδρο και την έχω βάλει σε περίοπτη θέση στο σπίτι μου γιά να τη βλέπω κάθε μέρα. ΄Ημουν μικρός τότε και ήταν η πρώτη φορά που ένας διάσημος άνθρωπος απευθυνόμενος σ΄έναν μαθητή γυμνασίου όπως εγώ με αποκαλούσε "κύριο" και αυτό με είχε πραγματικά εντυπωσιάσει και συγκινήσει ευχάριστα ... Και χθες βράδυ που προβλήθηκε στην ΕΡΤ η υπέροχη εκείνη ταινία γύρισα δεκάδες χρόνια πίσω και αισθάνθηκα πραγματικά να ζω όπως τότε τα ίδια γεγονότα της ταινίας με τα ίδια αισθήματα ...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου