Αρχιτέκτονας-Συγγραφέας

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ


                     ΕΝΑ ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΠΟΙΗΜΑ ΕΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥ ΑΦΡΙΚΑΝΟΥ...

΄Ενα ποίημα γραμμένο από ένα παιδί από την Αφρική περιγράφει όλη τη φρίκη του ρατσισμού με απλά λόγια που κυριολεκτικά προκαλούν θλίψη για τις βιαιότητες και βαναυσότητες που εκδηλώθηκαν και εκδηλώνονται πολλές φορές από τους λευκούς ανθρώπους σε βάρος των "εγχρώμων" συνανθρώπων μας με αιτία το χρώμα της επιδερμίδας τους.Το ποίημα αναφέρει:
" ΄Οταν γεννιέμαι, είμαι μαύρος
΄Οταν μεγαλώσω, είμαι μαύρος
΄Οταν κάθομαι στον ήλιο, είμαι μαύρος
΄Οταν φοβάμαι, είμαι μαύρος
΄Οταν αρρωσταίνω, είμαι μαύρος
Κι΄όταν πεθαίνω, ακόμα είμαι μαύρος.
Κι΄εσύ λευκέ άνθρωπε...
΄Οταν γεννιέσαι, είσαι ροζ
΄Οταν μεγαλώσεις, γίνεσαι λευκός
΄Οταν κάθεσαι στον ήλιο, γίνεσαι κόκκινος
΄Οταν κρυώνεις, γίνεσαι μπλε
΄Οταν φοβάσαι, γίνεσαι κίτρινος
΄Οταν αρωσταίνεις, γίνεσαι πράσινος
Κι΄όταν πεθαίνεις, γίνεσαι γκρι
Και λες εμένα ...έγχρωμο ;"

(Σημ. Το ποίημα προτάθηκε στον ΟΗΕ να θεσπιστεί ως το πλέον κατάλληλο για να περιγράψει το πρόβλημα του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και του φυλετικού διαχωρισμού που κυριαρχεί σήμερα στον κόσμο)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου